0
دکتر سید محسن فاطمی
نام: دکتر سید محسن
نام خانوادگی: فاطمی
ایمیل:
وب سایت:


دکتر سیدمحسن فاطمی adjunct Professor دپارتمان روان‌شناسی دانشکاه یورک است و در این دپارتمان تدریس می‌کند. وی همچنین در حوزه‌های مختلف درمانی در شهر تورنتو کانادا فعالیت دارد.

دکتر فاطمی فوق دکترای روان‌شناسی از دانشگاه هاروارد دارد و سمت‌های  Teaching Fellow، Associate و Fellow را در همین دانشگاه داشته است و علاوه بر دانشگاه هاروارد، در دانشگاه‌های ماساچوست در بوستن، مدرسۀ عالی روان‌کاوی در بوستن، دانشگاه وسترن واشنگتن، دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا، کالج اندیکات و دانشگاه یورک کانادا در حوزه‌های مختلف روان‌شناسی تدریس کرده است. همچنین به‌عنوان هیئت علمی دانشگاه فردوسی و مدیر میز آمریکای شمالیِ این دانشگاه نیز فعالیت داشته است.

علاوه بر تحصیلات آکادمیک، دکتر فاطمی چندین سال از محضر برخی از بزرگان از جمله مرحوم علامه جعفری در حوزه فلسفه و عرفان اسلامی نیز بهره برده است.

از افتخارات او می‌توان به دریافت جایزۀ بین‌المللی Ellen Langer در حوزۀ Mindfulness (حضور پویا در لحظه) اشاره کرد.

دکتر فاطمی نزدیک به شصت اثر به زبان‌های انگلیسی و فارسی تالیف کرده و سخنران کلیدی بسیاری از کنفرانس‌های بین‌المللی بوده است.

 آثار اخیر دکتر فاطمی در انتشارات‌های معتبری همچون Wiley, Springer، Cambridge University Press، Oxford University Press، Routlege، Templeton، McMillan  & Palgrave، Lexington، American Psychiatric Association،American Psychological Association (APA). به چاپ رسیده است.

ایشان عضو انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) است و در اجلاس سالیانۀ این انجمن بارها سخنرانی کرده است.

Scientific American که قدیمی‌ترین مجلۀ ماهانۀ آمریکا در حوزۀ دستاوردهای جدید دانش محسوب می‌شود و مقالات اشخاصی مانند آلبرت اینشتین در آن به چاپ رسیده است، کار جدید دکتر فاطمی و Kirk Schneider، رئیس بخش روان‌شناسی انسان‌گرای انجمن روان‌شناسی آمریکا، در زمینۀ ذهن دوقطبی را چاپ کرده است که به پژوهش‌های جدید در حوزۀ روان‌شناسی ذهن و آثار آن می‌پردازد.

 

 لینک مقاله و اطلاعات دربارۀ مجله در ادامه می‌آید:

https://blogs.scientificamerican.com/observations/todays-biggest-threat-the-polarized-mind/?previewid=FBAEF75B-F2E4-4D91-B88B353A4E17BD2F

Scientific American (informally abbreviated SciAm or sometimes SA) is an American popular science magazine. Many famous scientists, including Albert Einstein, have contributed articles to it. It is the oldest continuously published monthly magazine in the United States (though it only became monthly in 1921).

در ادامه و از روی لینک زیر می‌توانید مصاحبه اخیر دکتر فاطمی با دانشگاه جورج واشنگتن در مورد هیپنوتراپی و درمان‌های جدید را مشاهده کنید.

https://youtu.be/ZITY8Jx7NS


 

اجرا و پشتیبانی: NikaIT


ایمیل(همان username است):
رمز عبور (پسورد انتخابی برای ورود به سایت):